FUNKCIJE UREĐAJA
Pred vama se nalaze samo neke od funckcija Almaks GPS uređaja za praćenje vozila, za koje možete da se opredelite, na osnovu potreba koje imate, ili mogućnosti koje uređaji podržavaju.Nivoi opreme uređaja:
• Basic ili osnovni paket: Osim trenutne pozicije sa adresom, uređaj prikazuje brzinu kretanja, nadmorsku visinu, napon akumulatora, ukupnu kilometražu, kao i stil vožnje. Garancija na uređaj proizvođača Helios iznosi dve godine.
• Basic plus: Uz navedene opcije iz standardnog paketa, korisnik u ovom modelu dobija “izlaze” za postavljanje perifernih senzora kao što su sonde za merenje nivoa goriva, blokadu motora, RFID, praćenja rada ručice/kašika radnih mašina, temperatura u kargo prostoru.
• Can Bus: Napredni sitem koji se vezuje za putni računar vozila. Uz osnovne informacije iz basic i basic plus paketa sistem pruža informacije o jačini stiskanja papučice gasa, temperaturi agregata, broju obrtaja motora, kao i o potrošnji goriva.
Telemetrija vozila:
• Broj obrtaja motora vozila
• Kilometraža sa instrument table
• Položaj papučice gasa
• Temperatura motora
• Spoljna temperature
• Digitalno očitavanje tahografa
• Očitavanje tahografa live i grafički prikaz vožnji
Monitoring nad vozilom u realnom vremenu:
• Praćenje kretanja vozila u realnom vremenu
• Prikaz ruta i dnevnih vožnji
• Identifikacija vozača
• Senzor otvaranja poklopca rezervoara
• Otvaranje vrata transportnog prostora
• Kontrola kretanja i korišćenja vozila
Izveštaji i analiza:
• Praćenje pređenih km i radnih sati po vozilu ili po vozaču
• Praćenje nivoa goriva i potrošnje (sonda ili putni računar ili teorijski)
• Automatsko generisanje različitih vrsta izveštaja
• Automatsko slanje izveštaja na email (dnevni, nedeljni, mesečni)
• Servisna knjiga
Notifikacije:
• Alarmni sistem i dojava o napadu na vozilo
• Dojave o odvlačenju vozila
• Push notifikacije na pametni telefon
• Notifikacije o senzorima na uređajima, uživo, putem sms-a ili e-maila
• Zvučna upozorenja
• Panik tasteri i mikro prekidači
Dodatne opcije i posebne povoljnosti:
• Tekstualna komunikacija
• Automatska naplata putarine (Mađarska)
• Geozone (mapiranje zemalja radi izračunavanja dnevnica)
• Android i iOS aplikacije
• Integracija sa TimoCom platformom
SONDE ZA MERENJE GORIVA I RFID IDENTIFIKACIJA VOZAČA
Ugradnja sondi za merenje goriva je delatnost kojom se bavimo duži niz godina i imamo velika iskustva kada je rad sa njima u pitanju. Sonde koje ugrađujemo su visoko precizne i ta preciznost je izražena po tačnosti od jedan do dva procenata u odnosu na ukupnu količinu rezervoara.Sonde mogu da vam daju prikaz svih bitnih stavki vezanih za gorivo, kao što su:
– količina goriva koja je utočena u rezervoar, sa prikazom lokacije gde je utočeno gorivo, vreme kada je utočeno gorivo, količina goriva i kilometraža na kojoj je utočeno gorivo;
– količina goriva koja je istočena iz rezervoara sa istim stavkama koje su gore pomenute;
– prosečnu potrošnju goriva po putovanju, odnosno po pređenoj kilometraži;
– prosečna potrošnja goriva dok autobus radi na leru.
Svako utakanje ili istakanje goriva, kao i prosečnu potrošnju zajedno sa ukupnom količinom potrošenog goriva moguće je pratiti retroaktivno kroz izveštaj 400 dana unazad. Za utakanje i istakanje goriva pored izveštaja postoji opcija alarm, koja omogućava da obaveštenje stiže istog trenutka kada se desi utakanje ili istakanje zajedno sa lokacijom, vremenom, količinom. A u slučaju RFID periferije i vozača koji je u tom trenutku koristio autobus. Alarm može biti podešen da stiže u vidu email-a, notifikacije na mobilnom telefonu ili kao ‚‚pop up‚‚ prozorčića na samom sistemu.
Montiranje sonde se sastoji iz procesa provlačenja instalacija od uređaja do sonde, zatim bušenja rezervoara u koji se ubacuje sonda. Nakon toga sledi plombiranje vrha sonde da bi se zaštitila od spoljnih uticaja. Poslednja stavka kod ugradnji sonde za merenje goriva je kalibracija samog goriva. Kalibraciju radimo našom pumpom za gorivo pošto mobilne ekipe naših majstora dolaze na vašu adresu ili na pumpu gde točite gorivo. Naš pištolj za pumpu kalibrišemo redovno radi preciznosti. Da bi se kalibracija odradila potrebno je da obezbedite količinu goriva koja odgovara punim rezervoarima autobusa.
Pošto naše sonde rade po principu naponskih vrednosti potrebno je uraditi nekoliko koraka u utakanju goriva prilikom kalibracije – minimum je deset koraka. U praksi to znači da na rezervoaru količine 100 litara koraci sipanja će iznositi po 5 litara do vrha, na rezervoaru od 200 litara sipanja će biti po 10 litara itd. Ekipa na terenu nakon svakog sipanja čeka na odobrenje adminstratora iz kontrolnog centra koji kao podrška prate naponske vrednosti. Potrebno je da se vrednosti smire nakon svakog sipanja, čim su svi parametri u redu, korisnička podrška daje odobrenje da se nastavi sa sipanjem u rezervoar i daljim postupkom kalibracije.
RFID identifikacija je periferija koja se ugrađuje da bi imali evidenciju rada vaših vozača. Svaki od zaposlenih vozača će imati na svom zaduženju RFID tag. Uz funkciju RFID ide najčešće i blokada motora koja ne dozvoljava paljenje autobusa bez očitavanja RFID taga. Kroz izveštaj možete videti koji je vozač upravljao autobusom u određenom trenutku, a od interesa je za vas, kao i njegovu pređenu kilometražu za određeni period, sate motora, rad u leru, njegove prekršaje odnosno prekoračenja brzine i ako imate sondu za merenje nivoa goriva možete videti i prosečnu potrošnju goriva i količinu potrošenog goriva. Izveštaj po vozačima vam može biti jasan pokazatelj kako koji vozač koristi autobus, da li je veći potrošač ili manji. Za kazne prekoračenja je RFID funkcija najbitnija stvar jer biste znali tačno ko je upravljao autobusom u trenutku kazne i ne biste morali da kaznite sve vozače već samo jednog – pravog krivca.