Transport i logistika
Almaks GPS rešenje za fleet menadžment je primenljiiv u svim sferama transportne delatnosti, od komercijalnog transporta do privatnih automobila, uključujući kamione koji prelaze ogromne kilometraže, taksi vozila, pa sve do korporativnih voznih parkova.
Moduli bogati raznim opcijama, softver sa mogućnošću prilagođavanja i izveštaji bogati važnim informacijama su karakteristike koje se lako mogu prilagoditi potrebama vašeg voznog parka i dati vam trenutnu informaciju potrebnu za donošenja ključnih odluka.
Almaks GPS omogućava pravljenje aplikacija na bazi SDK modula, integraciju sa drugim rešenjima kao i spajanje sa mnogobrojnim elektronskim sistemima za naplatu. Almaks GPS je ponosan na kompatibilnost sa velikim brojem sistema za praćenje, pa je samim tim postao profesionalno poslovno rešenje za praćenje ponašanja vozača i kurirskih službi.
GPS sistem koji se nudi u službi međunarodnog transporta operativan je u više od 50 država širom sveta, osim lociranja, nadgledanja i upravljanja vozilima u realnom vremenu, sistem omogućava arhiviranje podataka u cilju njihovog naknadnog pretraživanja i korišćenja za pravljenje raznih izveštaja.
Pored standardnih funkcija i dodatnih periferija integrisan je na platformi najveće međunarodne berze transporta TimoCom, a Almaks GPS aplikacija je sertifikovana od strane portala HUGO, čime se transporterima olakšava regulisanje mađarskih putarina. Sistem može biti GPS (bejzik i napredni) ili CANBUS.
Standardne funkcije sistema
- Praćenje putanje kretanja vozila
- Identifikacija vozača, praćenje pređenih kilometara i radnih sati po vozaču i vozilu
- Zvučno upozorenje vozaču na prekoračenje maksimalne brzine vozila i br.obrtaja motora
- Kontrola broja obrtaja motora
- Pritisak papučice gasa
- Kontrola nivoa goriva
- Napon na akumulatoru
- Automatsko slanje SMS dojava na prekoračenje brzine vozila i br.obrtaja motora
- Automatsko slanje izveštaja na e-mail(dnevni, nedeljni i mesečni)
- Dojava resursa redovnog servisiranja
Osim standardnih funkcija sistema možemo da ponudimo i širok izbor dodatne opreme i periferija, kao što su panik tasteri i mikro prekidači, senzore nivoa goriva (za kamione i dostavna vozila sa kalibracijom), blokadu starta motora…
TAPA STANDARD
TAPA standard je nezaobilazna tema kada je međunarodni transport u pitanju, obaveza propisana i definisana zakonom. Transport robe i logistika, prevoz ljudi i usluge špedicije doživljavaju ogromnu ekspanziju u poslednje dve decenije. Sve veća potražnja za uslugama u ovoj oblasti vremenom je stvarala složeniju organizaciju i veći broj ljudi koji se transportom profesionalno bavi. Što zahteva i značajna ulaganja za sve koji se bave transportom.Međutim, isto toliko dragocena je i roba koju pružaoci logistike prevoze u ime klijenata, a vrlo često ista postaje predmet krađe. Krađa imovine, tačnije robe koja ima visoku vrednost jedan je od najvećih izazova u lancu snabdevanja u savremenom svetu, kako za proizvođače, tako i za firme koje pružaju logističke usluge.
Šta je cilj TAPA standarda?
Ovo je bio razlog da se osnuje TAPA organizacija, odnosno, Udruženje za zaštitu transportovane imovine (Transported Asset Protection Association), koja broji više od 700 članova i ima tri glavna ogranka- TAPA Amerika, TAPA EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika) i TAPA APAC (Azija i Pacifik). Dobijanjem TAPA sertifikata garantuje se bezbedan i siguran transport vredne imovine, štite se zaposleni, ali i reputacija kompanije.
TAPA se bori protiv krađe tereta uz pomoć informacija u realnom vremenu i predstavlja razvoj i primenu globalnih sigurnosnih standarda, prakse, tehnologije, obrazovanja… Praksa je pokazala da su najzastupljenije krađe farmaceutskih proizvoda, elektronike, odeće, vrhunskih prehrambenih proizvoda, duvana, auto delova, građevinskih materijala.Sigurnosni standardi TAPA organizacije su:
- FSR- zahtev za bezbednost tereta
- TSR- zahtev za bezbednost kamiona
Ko koristi TAPA standard?
Firme koje skladište veoma vrednu robu primenjuju upravo standard FSR da bi zaštitili svoja skladišta, kao i skladišta firmi koje za njih transportuju robu. Sa druge strane, zahtev za bezbednost kamiona predstavlja minimalne standarde, posebno osmišljene za drumski prevoz proizvoda u lancu snabdevanja.
Činjenica je da je TAPA jedinstvena organizacija koja ujedinjuje globalne proizvođače, prevoznike, logističke provajdere, agencije za sprovođenje zakona i da je misija minimizirati gubitke u lancu snabdevanja. Upravo zbog toga se vodeći špediteri i priključuju organizaciji u cilju sertifikacije njihovih postrojenja, ali i skladištenja i čuvanja robe.
Kako se stiče TAPA sertifikat?
Kako bi se ispunili TAPA zahtevi, nadležna firma za dodelu sertifikata može izvršiti različite provere u okviru poslovanja kompanije, kao što su provera zaposlenih, provera sistema praćenja, skladišta gde se smešta vredna roba, provera distributivnih centara, uređaja za zaštitu od uljeza…
Sam proces sticanja TAPA sertifikata može dugo da traje i zahteva novčana ulaganja. On nije opcija ukoliko se bavite određenim delatnostima, već nešto što predstavlja obavezu, u smislu garancija bezbednosti. Takođe je i garancija u smislu kvaliteta u celom lancu isporuke.
GPS uređaji za praćenje i TAPA standard
TAPA standard je moguće ispuniti jedino uz GPS uređaje za praćenje, što podrazumeva posedovanje i ugradnju perifernih uređaja na vozilu, mobilnih i fiksnih. Od standardnog GPS uređaja za praćenje razlikuje se po tome što se dodatno ugrađuje i na samoj prikolici vozila, pošto se standardima reguliše kompletna bezbednost, i samog vozila i robe koja se transportuje, kao i samog priključnog vozila.Panik tasterima se dodatno obezbeđuje i kargo prostor. Iz tog razloga periferni uređaj koji se instalira na prikolicu mora da poseduje backup bateriju, kao i sistem dojave o raskačinjanju prikolice, osim standardne dojave o bezbednosti u kabini vozila. Panik tasterima vozač prijavljuje kad je u opasnosti svom kontrolnom centru koji ga prati 24/7, dok se kargo prostor obezbeđuje alarmom koji prati vrata. Treba još pomenuti kandžu, koja se kači na klin tegljača prikolice, i obavezan je deo opreme prema TAPA standardima, ali u ovom trenutku ne postoji u ponudi koju pružamo našim korisnicima.
Personalni GPS uređaj koji prema TAPA standardima mora da poseduje i vozač, takođe mora da radi odvojeno od kamiona, bez obzira na lokaciju vozača, i bez obzira na udaljenost od vozila. U te svrhe identifikator mora da poseduje mobilni panik taster. Ovo predstavlja zasebnu jedinicu u odnosu na ostale periferije, sa svojim GPS i GSM modulom, svojom mobilnom karticom i baterijom.Dodatne periferije definisane TAPA standardima koje je potrebno posedovati su sledeće:
– 1 panik tater u kabini (fiksiran na instrument tablu, prekidač koji vozač može da pritisne u bilo kom momentu)
– 1 senzor na vratima kargo prostora (povezan sa GPS uređajem u kabini, šalje dojavu u slučaju neovlašćenog otvaranja vrata)
– 1 alarmni sistem ( reaguje u vidu zvučne signalizacije kada je naoružan i to na sledeće dojave: otvaranje vrata kargo prostora, otvaranje vrata kabine).